Większość naszych rowerów wyposażona jest w wentyle rowerowe. Rower, aby się poruszać, musi posiadać koła uzbrojone w opony. Opony rowerowe do działania wymagają użycia dętki rowerowej, natomiast wszystkie dętki wyposażone są w wentyle rowerowe, aby możliwa były komfortowa regulacja ciśnienia w kołach. Ale jakie są rodzaje wentyli w dętkach? Wentyl rowerowy w aktualnie produkowanych rowerach może występować głównie w trzech najpopularniejszych wariantach. Poniżej przedstawię rodzaje wentyli rowerowych stosowane w naszych rowerach.

Jeżeli chcesz kupić znakomitej jakości wentyle rowerowe, sprawdź ofertę sklepu rowerowego Rowertour pod adresem https://www.rowertour.com/cecha/wentyle_rowerowe

Wentyl Schrader

Zdecydowanie najpopularniejszy wentyl rowerowy to wentyl samochodowy, który nosi nazwę Schrader. Oznaczany jest symbolem AV (Auto Valve). Taki wentyl ma dokładnie taką samą budowę jak wentyle samochodowe i pozwalają na bezproblemową obsługę i pompowanie na każdej stacji benzynowej przy użyciu dostępnego kompresora. Aby spuścić powietrze z dętki wyposażonej w wentyl samochodowy, należy wcisnąć wewnętrzny bolec. W przypadku tego typu wentyla należy uważać podczas pompowania tak, aby wentyl skierowany był pionowo względem koła, ponieważ w przeciwnym wypadku, jeżeli wentyl będzie skrzywiony podczas pompowania, jest bardzo prawdopodobne, że wentyl zostanie wyrwany z dętki.

Wentyl Dunlop

Kolejnym popularnym, aczkolwiek coraz rzadziej stosowanym jest wentyl typu Dunlop, który jest bardzo często oznaczany symbolem DV (Dunlop Valve). Ten typ zaworu jest stosowany w starszych typach rowerów i pompuje się go pompką standardową, taką samą jak w przypadku wentyla typu Presta. Producenci rowerów oraz większość rowerzystów odchodzi już od tego rozwiązania z powodu szybkiej utraty ciśnienia poprzez ten wentyl. Aby spuścić powietrze, należy wymontować cały wewnętrzny wkład wentyla.

Wentyl Presta

Popularnym wentylem jest typ Presta. Presta nazywany jest również wentylem Francuskim i oznaczany symbolem FV (French Valve) lub SV (Sclaverand Valve). Taki wentyl odznacza się bardzo małą średnicą, dzięki czemu może być z powodzeniem używany w cieńszych obręczach. Wentyl presta jest we większości przypadków używany w rowerach szosowych oraz trekingowych. Aktualnie używa się go również w rowerach górskich. Ten typ wentyla cechuje się bardzo dużą zdolnością do przyjmowania wysokiego ciśnienia, które jest bardzo ważne w rowerach szosowych. Aby spuścić powietrze z tego typu wentyla, należy odkręcić i wcisnąć mały zaworek znajdujący się na końcu tego wentyla. Z powodu małych rozmiarów można z łatwością uszkodzić wentyl, dlatego podczas pompowania należy bardzo uważać. Taki wentyl rowerowy nie może być pompowany na stacji benzynowej bez użycia niezbędnego adaptera do Presta, który zbliża średnicę wentyla Presta do rozmiarów wentyla samochodowego. Wówczas z takim adapterem dętka może być pompowana przy pomocy kompresora na każdej stacji benzynowej.