Błotniki rowerowe to bardzo ważny element naszego wyposażenia w rowerze, mogą nas skutecznie ochronić przed piaskiem, błotem a także wodą w przeciwnym wypadku jeżeli ich nie posiadamy cała ta zawartość podłoża wyląduje na naszej tylnej części ciała i jak i na całym przodzie na nawet twarzy jeżeli będziemy przemieszczać się zbyt szybko, całość takiej jazdy w tego rodzaju warunkach może skończyć się dla nas chorobą i niestety wyeliminowaniem z dalszej jazdy na kilka dni a nawet więcej. Naturalnie błotniki rowerowe nie są wstanie zabezpieczyć nas przed całością zanieczyszczeń oraz wodą, mają poprawić nam komfort jazdy w zdecydowanie gorszych warunkach pogodowych i zapewnić częściową ochronę.
To jakie błotniki do roweru lub chlapacze wybierzemy zależy głównie od rodzaju roweru jakim dysponujemy, rozmiarem kół do których błotnik musi być odpowiednio dopasowany oraz rodzajem montażu błotników którym dysponuje nasza rama. Aktualnie przyjrzymy się bliżej błotnikom do roweru crossowego a szczególnie temu jak możemy je zamontować i na co powinniśmy zwrócić uwagę. Błotniki do roweru crossowego zostały wyposażone głownie w mocowanie do tylnych widełek ramy oraz przedniego widelca, dodatkowo całość jest wzmocniona po bokach specjalnymi uchwytami mocowanymi do zacisków kół, dzięki czemu eliminuje latanie błotnika na boki. Jeżeli zależy nam na lekkości błotników to możemy kupić coś wykonane z tworzywa sztucznego, jeżeli chcemy aby nasze błotniki do crossa były jeszcze trwalsze i prezentowały się okazale możemy wybrać błotniki wykonane z kompozytu lub metalu. Raz dobrze dopasowane błotniki rowerowe będą służyć nam przez wiele kilometrów w zróżnicowanym terenie w naprawdę trudnych warunkach. Czy to na miejskich deszczowych ulicach lub błotnistych leśnych ścieżkach, błotniki zawsze wykonają swoje zadanie tak aby zwiększyć komfort jazdy do maksimum.